Darbo ateitis - kokia ji ir kaip pasiruošti?

Svarbiausi aspektai planuojant kitą karjeros žingsnį ar sprendžiant, kokius įgūdžius verta įgyti savo darbo srityje.

Darbo ateitis - kokia ji ir kaip pasiruošti?

What makes a good brand book?

Sed viverra ipsum nunc aliquet bibendum enim facilisis gravida. Diam phasellus vestibulum lorem sed risus ultricies. Magna sit amet purus gravida quis blandit. Arcu cursus vitae congue mauris. Nunc mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et leo. Semper risus in hendrerit gravida rutrum quisque non. At urna condimentum mattis pellentesque id nibh tortor. A erat nam at lectus urna duis convallis convallis tellus. Sit amet mauris commodo quis imperdiet massa. Vitae congue eu consequat ac felis.

  • Lorem ipsum dolor sit amet consectetur hendrerit gravida rutrum.
  • A erat nam at lectus urna duis convallis convallis tellus.
  • Arcu cursus vitae congue mauris mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et leo.
  • Magna sit amet purus gravida quis blandit cursus congue mauris mattis enim.

How to create a good brand book?

Vestibulum lorem sed risus ultricies. Magna sit amet purus gravida quis blandit. Arcu cursus vitae congue mauris. Nunc mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et leo. Semper risus in hendrerit gravida rutrum quisque non.

Bibendum est ultricies integer quis. Semper eget duis at tellus.

Important elements of a good design brand book

Eget aliquet nibh praesent tristique magna sit amet purus. Consequat id porta nibh venenatis cras sed felis. Nisl rhoncus mattis rhoncus urna neque viverra justo nec. Habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac. Et tortor consequat id porta nibh venenatis cras sed felis. Fringilla est ullamcorper eget nulla facilisi. Mi sit amet mauris commodo quis. Eget arcu dictum varius duis at consectetur lorem.Venenatis cras sed felis eget velit

  1. Magna eget est lorem ipsum dolor.
  2. Enim lobortis scelerisque fermentum dui. Fringilla ut morbi tincidunt augue.
  3. Nascetur ridiculus mus mauris vitae.
  4. Egestas sed tempus urna et pharetra pharetra massa massa ultricies.
What brand book references can I use?

Mattis molestie a iaculis at. Volutpat est velit egestas dui id. Suspendisse potenti nullam ac tortor vitae purus faucibus. Aliquet nibh praesent tristique magna sit amet purus gravida. Volutpat blandit aliquam etiam erat velit scelerisque in dictum. Potenti nullam ac tortor vitae purus faucibus ornare suspendisse sed. Aliquet bibendum enim facilisis gravida neque convallis. Malesuada nunc vel risus commodo viverra maecenas. Varius sit amet mattis vulputate enim nulla aliquet.

“Sed viverra ipsum nunc aliquet bibendum enim facilisis gravida. Diam phasellus vestibulum lorem sed risus ultricies. Magna sit amet purus gravida quis blandit. Arcu cursus vitae congue mauris.“
A brand book can always keep evolving

Tortor dignissim convallis aenean et tortor at risus. Condimentum vitae sapien pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus. Dui nunc mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et. Quis imperdiet massa tincidunt nunc pulvinar sapien et.

Kokia yra darbo ateitis?

Supratimas apie darbo rinkos ateitį yra esminis, siekiant apsaugoti save recesijos metu, planuojant kitą karjeros žingsnį ar sprendžiant, kokius įgūdžius verta įgyti savo darbo srityje. Technologijų, ekonomikos, socialinių pokyčių, aplinkos ir globalizacijos poveikis darbui tampa vis svarbesnis.

Atsižvelgdamos į šiuos veiksnius įmonės ir organizacijos turi galimybę prisitaikyti, o Tu gali sutelkti dėmesį į savo būsimą darbą ir užtikrinti, kad būsi pasirengęs kitiems iššūkiams. Taigi, kokia ta darbo ateitis? Ji vis dar susijusi su technologijomis ir darbu jų srityje.

Nepaisant didelių atleidimų technologijų įmonėse 2023 m. pradžioje, tai buvo tik mažas visų šios rinkos darbuotojų nuošimtis, o bendrai technologijų plėtra vis dar kuria naujas darbo vietas. Pasaulio ekonomikos forumo darbo ateities ataskaita prognozuoja, kad iki 2025 m. technologijų plėtra pasaulyje sukurs 97 milijonus naujų darbo vietų.

Ką tai reiškia praktiškai?

Technologijos veikia, arba yra veikiamos, pagrindinių darbo ateities pokyčių: lankstaus darbo modelio, dirbtinio intelekto (DI), augančios trumpalaikio darbo rinkos, nuolatinio tobulėjimo, kvalifikacijos kėlimo poreikio bei didesnio dėmesio darbuotojų psichologinei sveikatai.

Kvalifikacijos kėlimas ir naujų įgūdžių įgijimas

Nuolatinis mokymasis ir įgūdžių tobulinimas yra gyvybiškai svarbūs norint išlikti aktualiems nuolat kintančioje darbo rinkoje. Įmonės skirs vis daugiau dėmesio darbuotojų įgūdžių lavinimui, siekdamos išsaugoti vertingą žinių bazę organizacijos viduje, todėl mokymasis visą gyvenimą yra itin svarbus ateities darbo rinkoje. Naują įgūdžiais paremtą modelį, geriausiai iliustruoja LinkedIN skelbiami darbo pasiūlymai, kuriuose dažniausiai nebereikalaujama turėti aukštojo išsilavinimo. Pasaulio ekonomikos forumo vizijoje Edukacija 4.0 akcentuoja techninių, konkrečioms pareigoms būdingų įgūdžių bei minkštųjų gebėjimų, tokių kaip kūrybiškumas, duomenų analizė, problemų sprendimas, komunikacija ir atsparumas, pusiausvyrą. Dėl gausybės lengvai prieinamo nemokamo turinio ir persikvalifikavimo galimybių darbuotojai gali lengvai likti konkurencingi ir užtikrinti savo ateitį.

Lankstus darbo modelis.

Nulemtas naujų darbo metodų, komunikacijos technologijų ir ekonominės globalizacijos, ateityje bus geriausias pasirinkimas tiek vadovams, tiek darbuotojams. Nors nuotolinio darbo šalininkai teigia, kad toks darbas yra produktyvesnis ir keliantis mažiau streso, kai kurie vadovai su tuo nesutinka. Tarp darbuotojų norų ir darbdavių įsitikinimų, kas yra geriausia verslui, formuojasi įtampa, todėl hibridinis modelis yra labiausiai tikėtina ateities darbo forma. Statistika rodo, kad net 74% JAV įmonių naudoja arba planuoja įgyvendinti nuolatinį hibridinio darbo modelį. Pagal šį modelį darbuotojai dalį laiko dirba nuotoliniu būdu, o likusį laiką – biure, o konkretus darbo pasiskirstymas priklauso nuo kiekvienos organizacijos individualios politikos. Nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad hibridinis modelis orientuotas į darbdavių poreikių tenkinimą, tokie privalumai kaip nuolatinė socializacija ir asmeninis bendravimas, reiškia, kad tai gali sukurti geriausią abiejų pasaulių derinį ir darbuotojams.

AI verslo modelis

Daugumai įmonių dirbtinis intelektas (AI) ir automatizacija padeda didinti efektyvumą, produktyvumą ir pelną.

Šiais metais visame pasaulyje dirbtinio intelekto rinkoje bus išleista daugiau nei 500 milijardų dolerių. Didžioji dalis šių lėšų bus skirta tyrimams,programinės įrangos kūrimui, bei AI paslaugoms.

Tačiau tai nereiškia, kad turėtum nerimauti dėl savo darbo vietos. Nors dideli kalbos modeliai gali generuoti gerai parašytus SEO straipsnius, įspūdingas žurnalų viršelių iliustracijas, sudaryti įtaigius rinkodaros pasiūlymus ir rašyti kodą, daugelis mano, kad tendencija yra mažiau orientuota į žmonių pakeitimą darbo vietoje, o daugiau - padėti jiems veikti ir būti geresniems, efektyvesniems.

Nepaisant to, kad žmonės, turintys darbo poziciją, kurią lengva automatizuoti, jaučia nerimą, geriau savo laiką skirti sprendimams,kaip judėti su nauja banga - tai padės klestėti ateities darbo rinkoje.

Dalijimosi (gig) ekonomika

Tai rinką, kurioje laikinos ir ne visą darbo dieną trunkančios pozicijos užpildomos nepriklausomais rangovais ir laisvai samdomais darbuotojais.

Gig-ekonomikos platforma „Upwork“ teigia, kad beveik 58 milijonai žmonių 2022 m. dirbo kaip laisvai samdomi darbuotoja ir tikimasi, kad per kitus penkerius metus šis skaičius padidės dar 30 milijonų.

Nors iš pradžių gig ekonomika daugiausia buvo „Uber“ vairuotojai, „TaskRabbit“ paslaugos ir „Airbnb“ nuomotojai, ji išsivystė įtraukdama ir aukštos kvalifikacijos specialistus.

Vartotojo sąsajų dizaineriai, svetainių kūrėjai ir programuotojai, verslo konsultantai ir strategai imasi šalutinių darbų - būtent jie toliau formuos dalijimosi ekonomiką ateinančiais metais.

Žmonės turintys tinkamas žinias ir įgūdžius tampa paklausiausiais, dalijimosi ekonomikai užimant vis didesnę dalį pasaulio ekonominės erdvės, o valstybių ir industrijų lyderiai ieško būdų kaip ją palaikyti, padėdami rėmimo priemonėmis dirbantiems šioje srityje.

Darbo ateitis

Šiais metais 30% darbo skelbimų yra skirti pozicijoms technologijų srityje, o šis skaičius, numatoma ir toliau augs.

Jeigu nerimauji, kad tavo dabartinis karjeros planas neatitinka ateities darbo rinkos realybės, investuoti į karjeros pokytį ar naują specializaciją - aiškus sprendimas.

Įvertink savo turimus įgūdžius, pasikonsultuok su ekspertais ir nusistatyk pagrįstus tikslus.

Ateities darbai gali atrodyti painiai ir siūlyti mažai užtinkrintumo. Tačiau, kai atsiranda naujų darbo rūšių ir senesnės pareigybės keičiasi pagal besivystančias technologijas, nuolatinis mokymasis ir įgūdžių tobulinimo svarba išlieka kertiniais, siekiant būti paklausiu ateities darbo rinkoje.

Peržiūrėk mūsų kursus dizaino, duomenų analitikos, (ne)programavimo, skaitmeninės rinkodaros ar produktų valdymo srityse. Tapti kvalifikuotu specialistu galima per mažiau nei metus! Pasikalbėk su karjeros konsultantu, aptark karjeros planą ir sužinok, kurios sritys tau labiausiai tinka.