Konkurencingoje aplinkoje pasiekti savo tikslines auditorijas prekių ženklams yra nemenkas iššūkis. Atlydėti savo prekę ar paslaugą iki suinteresuoto vartotojo ypač sunku mažoms ir naujoms įmonėms, kurias neretai nustelbia didesnius rinkodaros biudžetus turintys konkurentai. Noras užsitikrinti ilgalaikę grąžą be milžiniškų investicijų skatina verslus atsigręžti į partnerysčių rinkodarą (ang. affiliate marketing) – pasaulyje plačiai taikomą sritį, kurios specialistų Lietuvoje vis dar stipriai trūksta, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Partnerysčių rinkodara yra pats save „apmokantis“ būdas pardavimams didinti: prekę ar paslaugą tiksliniam vartotojui norinti pristatyti įmonė kreipiasi į partnerį, kuriam sumokama tik tuomet, kai jo dėka ateina naujas klientas. Pasak įmonės „CapitalBox“ rinkodaros vadovės Viktorijos Ratomskės, kartu su partneriais „edON“ rengiančios pirmuosius šalyje partnerysčių rinkodaros kursus, tikslui pasiekti pasitelkiami nuomonių formuotojai, didelius skaitytojų srautus generuojantys partnerių tinklalapiai, naujienlaiškiai bei kitos priemonės, padedantys tam tikrą produktą pamatyti būtent tam žmogui, kuriam jo reikia.
Niša perspektyvi, bet profesionalų trūksta
Partnerysčių rinkodara padeda įdarbinti investicijas efektyviai ir pripažįstama vienu lengviausių būdų įvesti produktą į naujas rinkas. „Partnerysčių rinkodara labiausiai išvystyta JAV, taip pat populiari daugelyje didžiųjų Europos šalių, Centrinėje Amerikoje bei Azijoje, – sako V. Ratomskė. – Nors Lietuvos verslai šią sritį aktyviau vysto apie 15 metų, iš pažįstamų, kolegų ir klientų vis dar nuolat girdžiu apie partnerysčių rinkodaros specialistų trūkumą. Šių specialistų įmonės ieško dažniau nei bet kurios kitos rinkodaros šakos profesionalų, o rinkoje jaučiama talentų bei edukacijos stoka.“
Partnerysčių rinkodaros specialistams reikalingi specifiniai įgūdžiai – stiprūs derybiniai gebėjimai tariantis dėl racionaliausių komisinių mokesčių ir kitų sąlygų, mokėjimas analizuoti potencialius partnerius bei kampanijų rezultatus, taip pat – gebėjimas atpažinti sukčius.
„Tenka susidurti ir su blogosiomis įmonių patirtimis. Pavyzdžiui, neturėdamos žinių, įmonės sumoka fiksuotas sumas prieš rezultatus – nusiperka tik reklamos paspaudimus be partnerio įsipareigojimo atvesti klientus. Tai – viena skaudžiausių klaidų, todėl partnerysčių rinkodaros specialistui svarbu mokėti atskirti kokybiškus partnerius nuo įtartinų, pastebėti įtartinus veiksmus ir užkirsti jiems kelią“, – sako V. Ratomskė.
Intensyviuose kursuose – svarbiausių įgūdžių stiprinimas
Partnerysčių rinkodaros specialistų įgūdžiams stiprinti technologijų ir skaitmeninių įgūdžių akademija „edON“ sukūrė pirmuosius Lietuvoje intensyvius partnerysčių rinkodaros kursus. Programa, kurią sudarė V. Ratomskė, apjungia skaitmeninės rinkodaros, duomenų analizės, pardavimų ir kitus įgūdžius, ja siekiama patenkinti itin didelę šių specialistų paklausą.
„Mūsų akademijos kursai skirti tiek norintiems keisti kvalifikaciją, tiek rinkodaros srityje jau dirbantiems specialistams, siekiantiems įgyti naujų įgūdžių. Programą sudaro tokie moduliai kaip partnerysčių rinkodaros valdymas, programos kūrimas, santykių, rizikų valdymas, optimizavimas, strategijos ir planavimas, SEO bei duomenų analitika“, – sako Viktorija Radžienė, „edON edukacijos vadovė.
Kartu su V. Ratomske kursus ir praktinius užsiėmimus ves duomenų analitikos, SEO, strategijos, optimizavimo ir kitų sričių specialistai iš tokių kompanijų kaip „Evolvery“, „SME Finance“, „XRPL Commons“, „Techmar“.“
Pirmieji partnerysčių rinkodaros kursai Vilniuje ir Kaune prasidės balandžio 16 d. Programa truks 6 mėnesius ir vyks vakarais bei šeštadieniais. Partnerysčių rinkodaros kursai gali būti finansuojami pagal Užimtumo tarnybos ir ES priemones dirbantiems asmenims.
„edON“ akademiją įkūrė patyrę švietimo ir technologijų sričių atstovai. Akademija Vilniuje ir Kaune vykdo programinės įrangos projektų valdymo, testavimo, skaitmeninės rinkodaros, no-code sprendimų kūrimo, verslo procesų analitikos bei automatizavimo, dirbtinio intelekto įrankių ir kitus kursus, kurių dėstytojų komandą sudaro praktikai iš „Devbridge“, „Satalia“, „Hostinger“, „Centric“, „Evolvery“, „Teltonika“ ir kitų kompanijų. „edON“ rinkoje siekia išsiskirti dėmesiu studentų jau turimų įgūdžių panaudojimui, giliu darbdavių poreikių supratimu ir kuriamais dirbtinio intelekto įrankiais, padėsiančiais pasirinkti tinkamiausią specialybę ar planuoti karjerą.
Šaltinis: Delfi